Isonomia programa l’exposició «Sabers de dones» i el taller «Game Shaw: visibilitzant dones referents a la programació de videojocs» a Peñíscola

image (1)

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I de Castelló en el marc del projecte «Game Shaw: projecte per visibilitzar dones referents a la programació de videojocs», ha programat per al 7 de març tallers dirigits a l’alumnat de 4t de primària del col·legi Jaime Sanz de Peñíscola, amb la finalitat de fomentar l’elecció acadèmica i professional allunyada d’estereotips de gènere i estimular les diferents opcions professionals, posant especial atenció en la promoció de les nenes en tasques tradicionalment masculinitzades, com la ciència i la tecnologia, i dels nens a les tradicionalment feminitzades com a cura, ensenyament, sanitat… Per la seva banda, el professorat i les famílies, disposaran de materials i orientació sobre la matèria.

També ha programat l’exposició fotogràfica “Sabers de dones”, que visibilitza “SABERS” de dones entesos com a coneixements acumulats durant segles, gairebé sense reconeixement social, apresos habitualment per transmissió oral, divulgats sense una instrucció reglada i amb un aprenentatge diferent al de l’educació escolar estandarditzada. No es tenen en compte en una economia que només valora la transacció mercantil.

Aquestes accions, estan impulsades per l’Ajuntament de Peñíscola en el marc de les seves accions per commemorar el Dia internacional de les dones, 8 de març.

———————————————————————-

La Fundación Isonomia de la Universitat Jaume I de Castellón en el marco del proyecto «Game Shaw: projecte per visibilitzar dones referents a la programació de videojocs», ha programado para el 7 de marzo talleres dirigidos al alumnado de 4º de primaria del colegio Jaime Sanz de Peñíscola, con el fin de fomentar la elección académica y profesional alejada de estereotipos de género y estimular las diferentes opciones profesionales, poniendo especial atención en la promoción de las niñas en tareas tradicionalmente masculinizadas, como la ciencia y la tecnología, y de los niños a las tradicionalmente feminizadas como cuidado, enseñanza, sanidad… Por su parte, el profesorado y las familias dispondrán de materiales y orientación sobre la materia.

También ha programado la exposición fotográfica «Sabers de dones», que visibiliza «SABERES» de mujeres entendidos como conocimientos acumulados durante siglos, sin apenas reconocimiento social, aprendidos habitualmente por transmisión oral, divulgados sin una instrucción reglada y con un aprendizaje diferente al de la educación escolar estandarizada. No se tiene en cuenta en una economía que sólo valora la transacción mercantil.

Estas acciones están impulsadas por el Ayuntamiento de Peñíscola en el marco de sus acciones para conmemorar el Día internacional de las mujeres, 8 de marzo.

Actividad subvencionada por:

Peñíscola