Fundació Isonomia. 8 de març de 2023

CARTEL-8-març-VAL_page-0001

El desembre de 1977 l’Assemblea General de l’Organització de les Nacions Unides va proclamar el 8 de març com a Dia Internacional pels Drets de la Dona i la Pau Internacional. Al Dia Internacional de les Dones es commemora la lluita de les dones per la seva participació, en peus d’igualtat amb els homes, a la societat i en el seu desenvolupament íntegre com a persona.

Per commemorar aquesta efemèride, des de la Fundació Isonomia, es duran a terme diferents activitats de sensibilització en matèria d’igualtat efectiva d’homes i dones durant el mes de març de 2023.

D’una banda, s’ha elaborat el cartell «8 de març: per un món on siguem socialment iguals, humanament diferents i totalment lliures», compartit amb els diferents municipis que conformen la Xarxa Isonomia.

També, durant tot el mes de març, s’exposaran les exposicions fotogràfiques «Elles tenen la fórmula», «Sabers de dones», «Dones i esport», «Parlem de violències masclistes», «#Sense etiquetes», «Diversitat funcional des de l’art conceptual», «No més princeses», “Els plaers de compartir” i «Aporta que t’aporta» als municipis de Moncofa, Peñíscola, Alcudia de Veo, Betxí, Vilafamés, Llucena, Borriol, Fanzara i Geldo, respectivament.

A més, per tal d’impulsar la igualtat efectiva entre dones i homes i prevenir la violència contra les dones, s’han planificat els tallers «Game Shaw: visibilitzant dones referents a la programació de videojocs» als centres educatius de primària d’Atzaneta del Maestrat; Vall d’Alba; Alcalà de Xivert- Alcossebre; Peñíscola; Eslida; Artana; la Vilavella; Les Alqueries; Vilafranca i Moncofa; i una conferència sobre violències masclistes a les xarxes socials a Orpesa.

—————————————————————

En diciembre de 1977 la Asamblea General de la Organización de Naciones Unidas proclamó el 8 de marzo como Día Internacional por los Derechos de la Mujer y la Paz Internacional. En el Día Internacional de las Mujeres se conmemora la lucha de las mujeres por su participación, en pie de igualdad con los hombres, en la sociedad y en su desarrollo íntegro como persona.

Para conmemorar esta efeméride, desde la Fundación Isonomia, se llevarán a cabo diferentes actividades de sensibilización en materia de igualdad efectiva de hombres y mujeres durante el mes de marzo de 2023.

Por una parte, se ha elaborado el cartel «8 de marzo: por un mundo en el que seamos socialmente iguales, humanamente diferentes y totalmente libres», compartido con los diferentes municipios que conforman la Red Isonomia.

También, durante todo el mes de marzo, se expondrán las exposiciones fotográficas «Ellas tienen la fórmula», «Saberes de mujeres», «Mujeres y deporte», «Hablames de violencias machistas», «#Sin etiquetas», «Diversidad funcional desde el arte conceptual», «No más princesas», “Los placeres de compartir” y “Aporta que te aporta” en los municipios de Moncofa, Peñíscola, Alcudia de Veo, Betxí, Vilafamés, Lucena, Borriol, Fanzara y Geldo, respectivamente.

Además, para impulsar la igualdad efectiva entre mujeres y hombres y prevenir la violencia contra las mujeres, se han planificado los talleres «Game Shaw: visibilizando a mujeres referentes en la programación de videojuegos» en los centros educativos de primaria de Atzaneta del Maestrazgo; Vall d’Alba; Alcalá de Xivert- Alcossebre; Peñíscola; Eslida; Artana; la Vilavella; Les Alquerias; Vilafranca y Moncofa; y una conferencia sobre violencias machistas en las redes sociales en Oropesa del Mar.